mandag 27. mai 2013

Ristede sesam- og solsikkefrø

Ristede frø har en fantastisk god smak. Mye bedre en naturell :) Jeg pleier å riste frø i stekepannen, det går veldig fort om man følger med og slipper å gjøre det en gang til... De blir veldig fort brent! Jeg tilsetter vanligvis litt salt og disse bruker vi på brød - oppå pålegg, på salater, til ost og kjeks - nemlig kjempe godt på smøreost. Også supert som pyntestrø på pastasalater, potetsalat osv. Etter at minstemor kom utelater jeg saltet slik at hun også kan få smake. -Skive med avokado og frø - Mmmm!

Frøene kan også ristes i ovn, men siden det går så fort føler jeg at jeg har bedre kontroll på pannen. Min favoritt er sesam og solsikke - men linfrø og gresskarkjerner kan også tilsettes for variasjon.

Oppskrift: Tørr panne, frø og følg med!! I varm panne er det gjort på noen minutt - de er ferdige når de er gylne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...